Włoscy styliści od lat zachwycają świat motoryzacji. Jednym w wybitnych przykładów niepohamowanej fantazji projektantów jest Fiat 8V Vignale Coupe z 1953 roku.

Fiat 8V był zwany również Fiatem Otto Vu. Sumarycznie fabrykę opuściło zaledwie 114 egzemplarzy w kilku odmiennych seriach, takich jak Zagato, Ghia czy Vignale.

Chcąc uniknąć problemów prawnych z koncernem Forda, Włosi musieli zmienić oznaczenie modelu z V8 na 8V. W chwili wprowadzenie Otto Vu na rynek to amerykański koncern posiadał prawa do oznaczenia „V8”

Samochód był napędzany silnikiem V8 o pojemności dwóch litrów, który generował 105 KM i pozwalał rozpędzić samochód do prędkości 190 km/h. Pierwotnie motor miał być wykorzystany w luksusowym sedanie, ale projekt został wstrzymany.

34 wyprodukowanych egzemplarzy miało nadwozie „fabryczne”. Reszta została wyposażona w karoserie przygotowane przez inne włoskie centra projektowe. Zagato wykonało 30 sztuk, natomiast wśród koproducentów znalazły się jeszcze takie firmy jak Ghia, czy Vignale. Ten ostatni zbudował zaledwie 13 maszyn.

Samochód osadzony jest na rurowej ramie przestrzennej i ma niezależne zawiedzenie.

Model 8V nie odniósł nigdy sukcesu sprzedażowego, ale stał się autem kultowym. Produkcja zakończyła się po dwóch latach w 1954 roku.